Meant to Bee mottar prisen for beste forretningsplan. Ouroboros kapret andreplassen.
Gjøvik vgs
59 bedrifter fra videregående skoler i hele Innlandet deltok i mesterskapet som i år ble avholdt på Quality Hotell Strand på Gjøvik.
Elleve bedrifter deltok fra Gjøvik
Gjøvik videregående skole deltok med bedriftene Meant to Bee og RoboBlades fra salg og reiseliv.
SafeBrace, Ouroboros, Tightlace, MatAppen, Planet Bevisst og Get Comfy deltok fra Entreprenørskap og bedriftsutvikling 1.
Skjønnhetshjørnet og Lotus deltok fra hudpleielinja, og Like UB deltok fra Tilrettelagt avdeling (TO).
Første- og andreplass for beste forretningsplan
Meant to Bee UB fra salg og reiseliv vant førsteplassen i kategorien beste forretningsplan, mens Ouroboros fra Entreprenørskap og bedriftsutvikling 1 (EB1) tok andreplassen i samme kategori.
Meant to Bee UB produserer og selger bivokspapir; en gjenbrukbar, nedbrytbar og bærekraftig erstatning til plastfolie. Ouroboros UB jobber med redesign av donerte klær.
Flere pallplasser
Skjønnhetshjørnet fra hudpleielinja kapret andreplassen for beste regnskap, og Tightlace fra EB1 fikk andreplassen for beste samarbeid med næringslivet. Safe Brace (EB1) ble nummer tre i kategorien beste logo.
Safe Brace UB ble nummer tre i kategorien beste logo. Bedriften har utviklet et armbånd som gjør det mulig å teste drikke for GHB – dette for å gjøre utelivet tryggere.
Gjøvik vgs
Tightlace UB fikk andreplassen i kategorien beste samarbeid med næringslivet. Bedriften har løsningen på skolisser som ikke holder seg knyttet.
Gjøvik vgs
Jurypremier fra Like UB
Like UB fra TO-avdelingen hadde mye fint til salgs på standen sin.
Gjøvik vgs
Etter forespørsel og bestilling fra Ungt Entreprenørskap Innlandet, var Like UB ved tilrettelagt opplæring (TO), stolt leverandør av hjemmelaget appelsinmarmelade til jurypremier.
Elevene har hatt mye allsidig læring underveis og har all grunn til å være stolt av både arbeidsprosess og innsats.
Elevmedvirkning
Elevmedvirkning er en sentral del av arbeidet med ungdomsbedrift. Elevene skal etablere, drive og til slutt avvikle sine egne bedrifter gjennom et skoleår.
Med veiledning fra lærer tar elevene selv ansvar for å drive arbeidet i ungdomsbedriften, og det å "prøve og feile", lære av egne erfaringer og reflektere er en viktig del av læringsprosessen.
Kompetanser som kreativitet, samarbeid, ansvarstaking, problemløsning og omsetning av ideer til handling er etterspurt av arbeids- og næringsliv.
Gjennom arbeidet med ungdomsbedrift får elevene disse viktige kompetansene.
Ungdomsbedrift er et pedagogisk program som tilbys av Ungt Entreprenørskap.