NM i volleyball

Elever ved Gjøvik videregående skole har spilt seg hele veien til NM i volleyball i Stavanger 2024.

Gruppebilde av volleyballjentene til Gjøvik vgs - Klikk for stort bildeGruppebilde av volleyballjentene til Gjøvik vgs

Vi startet med volleyballtreninger i oktober 2023, både for jentelag, guttelag og mixlag. Volleyball er svært populært på Gjøvik videregående skole. Elevene gleder seg til skoleturneringen i volleyball hvert år, hvor det alltid er rundt 20 påmeldte lag. Nesten hele skolen er samlet i hallen, og stemningen er fantastisk. Høydepunktet av arrangementet er finalen, etterfulgt av en kamp mellom vinnerne av turneringen og lærerne ved skolen.

I volleyballturneringen og i undervisningen får kroppsøvingslærerne innsikt i hvem som er flinke i volleyball og hvem som kunne ha representert skolen i Innlandet mesterskapet. Men ferdigheter er ikke avgjørende. Det handler om gleden ved idretten, hvor flink du er til å støtte laget, hjelpe medspillere og praktisere fair play med laget, motstanderne og dommerne. De som får invitasjonen, blir med på en måned med trening rett etter skoletid.

Oversiktsbilde utover hallen - Klikk for stort bildeOversiktsbilde utover hallen

I løpet av dette skoleåret har vi vunnet Innlandet mesterskapet med jentelaget og kvalifisert oss til NM i volleyball i Stavanger. De som deltok fra vår skole var Tuva Evenstuen, Silje Andrea Nyborg, Marthine Holte-Karlsen, Eva Skre-Moen, Aurora Karlstad, Alexandra Aasen Furulund og kroppsøvingslærer Ales Crnko. Fra 2. til 4. februar reiste vi ut med fly og bodde på hotell. Vi både spilte og dømte kamper disse dagene. Det var en fantastisk opplevelse for elevene fra Gjøvik videregående skole, som var sammen med spillere fra nesten 60 forskjellige skoler fra hele landet. Åpningsseremonien med nasjonalsangen, spennende kamper og nye vennskap var minner for livet.