1 plass - beste sosiale entreprenør: Teknologikurs UB fra salg og reiseliv
Juryens begrunnelse: "De har en konkret, gjennomførbar løsning på en sentral sosial utfordring, aktualisert av pandemien og nedstengingen av samfunnet. Bedriften kommer med en løsning på en utfordring som juryen mener er undervurdert i dag og hvor det mangler en bredere satsning. Ved å tilby et produkt på flere språk, treffer de ikke bare en marginalisert gruppe, men også undergrupper som er ytterligere utsatt/utenfor".
Fra venstre: Ali Mohamad Hammami, Jørgen Nordfjæren og Naqibullah Ghaljai
Verden er inne i en omfattende digitaliseringsprosess som bare vil eskalere i årene fremover. Det er avgjørende å styrke teknologisk kompetanse og dermed forhindre ytterligere økning i antallet som opplever digitalt utenforskap og det er nettopp dette vinnerbedriften tar sikte på å gjøre noe med.
3 plass - beste markedsføring: Glans UB fra hudpleielinjen
Fra venstre: Emma, Signe, Kristine, Amine, Synne, Therese, Ronja og Malin
I tillegg ble følgende bedrifter nominert:
- Beste regnskap: StarWash UB
- Beste kundeopplevelse på stand: Recycle UB