Kunstnere i Innlandet

Elevene ved TO har laget kunstutstilling, hvor de inviterte gjester og presenterte eget arbeid.

Erika har malt et bilde av kunstner Julie Narum fra Eina. - Klikk for stort bildeErika har malt et bilde av kunstner Julie Narum fra Eina.Fra skolestart har elevene jobbet med farger og fargesirkel, og gjennom oppgaven "Kunstnere i Innlandet" har elevene blitt kjent med ulike kunstnere i nærområdet.

Arbeidsprosessen

Gjennom arbeidsprosessen har elevene gjort søk på nett, og valgt maleri de ble inspirert av. Så gjenskapte de bilde eller deler av bilde gjennom å lage skisse og akvarellbilde.

Tilslutt ble samme bilde malt med akryl på lerret.

Mohamed har malt et bilde av kunstner Ingvar Heggsum fra Vestre Toten - Klikk for stort bildeMohamed har malt et bilde av kunstner Ingvar Heggsum fra Vestre Toten.

Simon har malt bildet "Sommerglød" av kunstner Anne Kristine Thorsby fra Lillehammer. - Klikk for stort bildeSimon har malt bildet "Sommerglød" av kunstner Anne Kristine Thorsby fra Lillehammer. Gjøvik vgs

Emma har malt et bilde som heter "Augustmorgen" av Einar Sigstad fra Biri. - Klikk for stort bildeEmma har malt et bilde som heter "Augustmorgen" av Einar Sigstad fra Biri.

Oliver har malt "Måneskinn" av Edward Munch. - Klikk for stort bildeOliver har malt "Måneskinn" av Edward Munch.

Lars Bjørnar har malt bilde "Etna" av kunstner Einar Sigstad fra Biri. - Klikk for stort bildeLars Bjørnar har malt bilde "Etna" av kunstner Einar Sigstad fra Biri.

Solveig har malt et bilde av Edward Munch, som heter "Utsikt fra Nordstrand". - Klikk for stort bildeSolveig har malt et bilde av Edward Munch, som heter "Utsikt fra Nordstrand".

Madelen har malt  "Stemning" av Leif  Løken fra Kolbu. - Klikk for stort bildeMadelen har malt "Stemning" av Leif Løken fra Kolbu.

Portrett  av en dame. - Klikk for stort bildeMattis har malt et portrett av en dame.