Miljøarbeider

Miljøarbeideren skal drive forebyggende arbeid, og følge opp elever enkelt og gruppevis. Miljøarbeideren skal være en tydelig voksenperson i miljøet der elevene ferdes. Miljøarbeiderne ved skolen har kontor i bygg 6, andre etasje.

Arild Steinsrud, miljøarbeider Gjøvik vgs - Klikk for stort bilde

Arild Steinsrud

Epost: ariste@innlandetfylke.no

Arild er tilstede tirsdag og torsdag.

null - Klikk for stort bilde

Markus Månum

Epost: marman@innlandetfylke.no​

Kontortid

Mandag–fredag kl. 08.00–15.30

Aktivitetstilbud

Skolens miljøarbeidere jobber med ulike aktivitetstilbud for elevene på tvers av utdanningsprogram. Miljøarbeiderne arrangerer frokoster og ettermiddagssamlinger. Miljøarbeiderne hjelper lærerne med å håndtere konfliktsituasjoner og andre utfordringer i klassemiljøet.

Miljøarbeiderne følger opp skolens hybelboere, og kan være en del av samarbeidet mellom hjem og skole. Miljøarbeiderne samarbeider med blant annet politiet og ungdomsforum.

Miljøarbeiderne er involvert i Drømmeskolen.

Rusproblemer

Både helsesykepleier og miljøarbeiderne har kompetanse innen rusproblematikk og rusforebyggende arbeid. Ta kontakt med dem hvis du trenger hjelp til egne rusproblemer eller er bekymret for venner eller klassekamerater. De kan også bistå til hjelp videre i systemet.